دوره پیشرفته نویسندگی | مستر کلاس مسیر نوشتن

دوره پیشرفته نویسندگی | مستر کلاس مسیر نوشتن

آکادمی استعدادیابی گارنت تصمیم دارد تا دوره تکمیلی و پیشرفته نویسندگی مسیر نوشتن را با مدرک بین‌المللی و به صورت آنلاین در قالب 60 ساعت (30 جلسه) برگزار کند. پیش‌تر در مستر کلاس قلم خلاق در کنار اساتید برجسته نویسندگی اولین دوره را برگزار کردیم. پس از آن در دوره قلم خلاق ۲، با دیگر اساتید گارنت، ادامه مسیر قلم خلاق ۱ را پیمودیم و با مباحث کامل‌تر، میزبان هنرجویان و مشتاقان نوشتن بودیم.

 

به دلیل استقبال بی‌نظیر همراهان گارنت و به منظور پیشبرد یک دوره تخصصی‌ و کامل‌تر، این بار دوره پیشرفته نویسندگی با اساتید مجرب برگزار خواهد شد. تا انتها با گارنت همراه باشید تا اطلاعات دقیق دوره نویسندگی پیشرفته را مطالعه کنیم.

 

اساتید دوره پیشرفته نویسندگی

پس از اجرای چندین دوره نویسندگی موفق،‌ این بار دوره آنلاین نویسندگی پیشرفته «مسیر نوشتن» را در پلتفرم گارنت و با حضور اساتید محترم زیر، برگزار خواهیم کرد:

امیرحسن چهلتن

امیرحسن چهلتن نویسنده، رماننویس، مقالهنویس و عضو کانون نویسندگان ایران است. وی در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد و بعدها با ورودش به ادبیات، برای رمان «محفل عاشقان ادب» برنده جایزه بین‌المللی آلمان شد. مطبوعات آلمان به او لقب «بالزاکِ ایران» را  دادهاند.

آثار او تاکنون به زبانهای انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، نروژی، لیتوانیایی، عربی و عبری ترجمه و منتشر شدهاند. وی برنده جایزه بینالمللی ادبیات از سوی «خانهفرهنگهای جهان» برلین است. آثار برجسته او عبارتند از: سهگانهی تهران، سپیده دم ایرانی، طوطی سمج، خوشنویس اصفهان و محفل عاشقان ادب. استاد امیرحسن چهلتن یکی از مهم‌ترین اساتید نویسندگی ایران و جهان به شمار می‌رود که در دوره مسیر نوشتن آکادمی گارنت، افتخار حضور ایشان را خواهیم داشت.

ناهید طباطبایی

ناهید طباطبایی رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و دانشآموختهٔ رشتهٔ ادبیات دراماتیک و نمایشنامهنویسی و متولد سال ۱۳۳۷ در تهران است. او با نگاهی طنزگونه زندگی دنیای زنان در واقعیت را بیان میکند.
مشهورترین اثر این نویسنده توانمند، رمان «چهل‌سالگی» به حساب می‌آید که بعدها به یک فیلم سینمایی بدل گشت و برندهی بهترین فیلمنامه اقتباسی در بخش نگاهنو شد.

از آثار برجسته او می‌توان به چهل سالگی، حضور آبی مینا، جامه‌دران و خنکای سپیده‌دم سفر اشاره کرد. ناهید طباطبایی، هنرمند و استاد مشهور ادبیات، با مبحث «بایدها و نبایدهای داستان‌نویسی» همراه ما خواهد بود.

فریبا وفی

فریبا وفی رمان‌‌نویس و داستان‌نویس ایرانی است که در سال ۱۳۴۱ شمسی در تبریز به دنیا آمد. برخی از آثار این نویسنده توانمند به زبان‌های روسی، سوئدی، عربی، ترکی، ژاپنی، انگلیسی و آلمانی ترجمه شده‌اند. تا به حال چندین کتاب و داستان کوتاه از این نویسنده منتشر شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «پرنده من» و «رویای تبت» اشاره کرد.

وی برنده جایزه هوشنگ گلشیری،  جایزه ادبی یلدا، جایزه ادبی مهرگان و جایزه   پرمخاطبترین نویسنده غیرآلمانی مؤسسه ادبی لیتپرومفریبا است. پرندهٔ من، رؤیای تبت، ترلان و رازی در کوچهها از برجسته‌ترین آثار او به حساب می‌آیند. استاد وفی با موضوع «از ایده تا خلق رمان» در کنار هنرجویان گارنت خواهد بود.

مصطفی مستور

مصطفی مستور (متولد سال ۱۳۴۳) یکی از مطرح‌ترین داستان‌نویسان معاصر ایرانی،  پژوهشگر و مترجمِ به شمار می‌رود. مصطفی مستور تاکنون برنده جایزهی قلمزرین، جایزهادبی اصفهان و جایزه صادقهدایت شده است. وی در سال ۱۳۶۷ در رشته مهندسی عمران از دانشگاه شهید چمران اهواز فارغ‌التحصیل شد. سپس تحصیلات تکمیلی خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی و در همان دانشگاه اخذ کرد.

از آثار برجسته او می‌توان به رویماه خداوند را ببوس، بهترین شکل ممکن، من دانایکل هستم و استخوان خوک و دستهای جذامی اشاره کرد. استاد مستور ضمن همراهی هنرجویان گارنت در اولین و دومین دوره مستر کلاس قلم خلاق، این بار نیز در دوره نویسندگی پیشرفته همراه ما خواهد بود.      

 سروش صحت

در سال ۱۳۷۷ پا به عرصه هنر گذاشت و کم کم از بازیگری به کارگردانی و نویسندگی رسید. سروش صحت، بازیگر، کارگردان  و نویسنده مشهور ایرانی،‌ در ایران امروز نقش هنری موثری داشته است. استاد صحت همواره یکی از بهترین و تاثیرگذارترین همراهان همیشگی گارنت به شمار می‌رود که این بار، در کلاس آنلاین مسیر نوشتن، هنرجویان گارنت را بدرقه خواهد کرد.

هر آنچه در دوره تکمیلی نویسندگی (مسیر نوشتن) می‌آموزیم:

برای شروع نویسندگی و تبدیل واژگان به یک نثر زیبا و تاثیرگذار، باید استعداد نوشتن را به خوبی در خود پرورش دهیم. یکی از روش‌های رسیدن به این هدف مقدس، شرکت در دوره‌‌های نویسندگی و استفاده از تجارب اساتید این راه است. به همین منظور، این بار با دوره آنلاین تخصصی مسیر نوشتن همراه شما عزیزان خواهیم بود. سرفصل‌ها و مفاهیم اصلی دوره پیشرفته نویسندگی به شرح زیر هستند:

چهارچوب داستان

·       مدرس: امیرحسن چهلتن

·       مدت زمان: ۸ جلسه یک ساعت و نیمه

روزها: سه شنبه ها ساعت 18

·       زمان دوره: از 16 مرداد

چهارچوب داستان باید چگونه باشد؟ یک داستان در چه قالبِ محتوایی شکل می‌گیرد؟ داستان‌نویسی چه مرزی دارد و از کدام حد نباید فراتر برویم؟ اگر سوالات این چنینی در ذهن دارید، پاسخ خود را در طی دوره «چهارچوب داستان» با استاد «امیرحسن چهلتن» خواهید گرفت.

از ایده تا خلق رمان

·       مدرس: فریبا وفی

·       مدت زمان: ۳ جلسه دو ساعته

·       روزها: شنبه ها ساعت 16

·       زمان دوره: 20 مرداد

خیلی از نویسندگان جوان هنگام مواجهه با یک ایده از آن می‌ترسند؛ چراکه نمی‌دانند چطور آن را به یک نوشته خوب تبدیل کنند. با توجه به این موضوع مهم، یکی از سرفصل‌های دوره آنلاین نویسندگی پیشرفته، تبدیل «ایده» به «رمان» است. در کنار استاد «فریبا وفی» یاد خواهیم گرفت که برای تبدیل یک ایده خام به یک رمان جذاب، چه مسیری را باید طی کنیم.

امضای نویسنده

·       مدرس: سروش صحت

·       مدت زمان: ۳ جلسه دو ساعته

·       روزها: جمعه ها از ساعت 11:30

·       زمان دوره: 19 مرداد

تا به حال شده است که بگویید: «من از قلم یک نویسنده خوشم می‌آيد» یا «قلم فلان نویسنده را خیلی دوست ندارم»؟ این دقیقا همان بحثی است که در سرفصل «امضای نویسنده» و در کنار استاد «سروش صحت» به آن خواهیم پرداخت. در طی سرفصل امضای نویسنده، یاد می‌گیریم که چگونه هر نویسنده به قلم منحصربه‌فرد خود دست پیدا می‌کند.

مولفه‌های اصلی داستان

·       مدرس: مصطفی مستور

·       مدت زمان: ۶ جلسه دو ساعته

·       روزها: یکشنبه ها ساعت 17

·       زمان شروع دوره: 21 مرداد

هر داستان باید بر اساس یک مولفه خاص نوشته شود. مولفه‌‌ها در حقیقت همان قوانینی هستند که خیال نویسنده را کنترل می‌کنند و به آن نظم می‌دهند. در طی دوره آنلاین مسیر نوشتن، با استاد «مصطفی مستور»‌ یاد خواهیم گرفت که مولفه‌های اصلی داستان چه چیزهایی هستند و چگونه می‌توانیم آن‌ها را به مرحله عمل برسانیم.

داستان‌نویسی: بایدها و نبایدها

·       مدرس: ناهید طباطبایی

·       مدت زمان: ۶ جلسه دو ساعته

·       روزها: پنجشنبه‌ها ساعت 16

·       زمان دوره: 18 مرداد

چه کاری را در طول نوشتن داستان انجام دهیم، چه کاری را انجام ندهیم؟ چگونه قوانین داستان‌نویسی را رعایت کنیم؟ ممنوعیت‌های داستان‌نویسی چه چیزهایی هستند؟ در یک بازه دوازده ساعته با استاد «ناهید طباطبایی» خواهیم آموخت که چه قوانینی از داستان‌نویسی را رعایت کنیم تا بهترین نوشته را داشته باشیم.

دوره پیشرفته نویسندگی با اعطای مدرک بین‌المللی

پس از گذراندن دوره پیشرفته نویسندگی از unescotech (باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو) یک مدرک بین‌المللی دریافت خواهید کرد. مدرک بین‌المللی و معتبر unescotech با ذکر نام اساتید به هنرجویان اعطا می‌شود که به تقویت رزومه جویندگان دانش کمک زیادی خواهد کرد. مدرک بین‌المللی گذراندن دوره نویسندگی پیشرفته به صورت آنلاین ارسال می‌گردد.

نحوه ثبت نام در مستر کلاس پیشرفته نویسندگی

دوره «مسیر نوشتن»، کلاس پیشرفته نویسندگی، به صورت آنلاین و در پلتفرم گارنت برگزار می‌شود. کلاس پیشرفته نویسندگی گارنت یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین دوره‌های نویسندگی در ایران است که با هدف توسعه و اهمیت به «هنر بی‌بدیل نوشتن» به اجرا درمی‌آید. جهت ثبت نام در این دوره، وارد لینک زیر شوید:

ارتباط با ما جهت اطلاعات بیشتر

آکادمی استعدادیابی گارنت،‌ همراه و پشتوانه استعدادهای درخشان ایران است. گارنت با هدف توسعه هنر و فرهنگ کشور ایران و استفاده از جوانان باانگیزه، دوره‌های مهارت‌آموزی زیادی را برگزار می‌کند. به همین منظور، بار دیگر منتظر هستیم تا در این دوره کاربردی و مهم، میزبان شما عزیزان باشیم. جهت ارتباط بیشتر با ما از طریق اینستاگرام گارنت (با فیلترشکن وارد لینک شوید) اقدام کنید.  

جهت ارتباط بیشتر با ما، از طریق شماره تلفن‌های زیر با کارشناسان گارنت در تماس باشید:

·       02126159064

·       02126458547

 

 

برچسب ها: